Spildopmagerne er en forening der blev startet af Y-mens club i Viborg, der har til opgave at samle lopper (genbrugsting) 10 lørdage i løbet af året. Ud over lopper samles også pap, papir, møbler, flasker og andre ting der kan realiseres, hvorimod haveaffald og lignende ikke skal indsamles.

Overskuddet fra salg af lopper i Spildopmagerhallen og samt salg af aviser, pap, jern med mere går til de frivillige FDF og spejder organisationer de deltager i arbejdet. Hvis du vil vide mere om Spildopmagerne i Viborg at klikke Her er der et LINK.

Kontakt:
Thorkild Vestergaard
Tlf.: ‭24 45 64 70‬
E-mail: thorkildv@yahoo.dk ‬

Salg:

Dette dokument indeholder en beskrivelse af arbejdsgangen, når man hjælper FDF Overlund i forbindelse med Spildopmager SALG.

Tid:
Salget foregår hver tirsdag på Klokkestøbervej 2 fra kl. 18.45 til kl. 20.30.

Opgaver:
Vores opgave er at passe sko- og taskebutikken. I opfordres til at være der 10 minutter før, dog et kvarter før på de tirsdage, der ligger umiddelbart efter en indsamlingslørdag (de datoer, hvor der er sat 3 sælgere på), så vi kan få sat eventuelle nye ting på plads, før dørene åbner. Den sidste tirsdag i måneden rydder I op med meget hård hånd. Smid alt hvad der ikke kan sælges i containerne, som står for enden af den store port.

Hvis I en aften ikke kan møde op, SKAL I selv bytte med en af de andre på listen og huske at give den ansvarlige for spildopmagerlisten besked!

I er naturligvis alle velkomne til at tage jeres børn med derud, og børn fra 10 år og op må gerne skrive deres arbejdskraft på. Så hvis det en dag skulle knibe med bemandingen, så kan I måske være en mindre eller drage fordel af lidt 'børnearbejde'. Men som sagt I aftaler det selv med jeres makker.

Timesedler:
Alle deltagere skal registrere deres tidsforbrug når de arbejder for Spilopmagerne. Det sker ved at udfylde en fælles seddel der ligger i nærheden af kontoret. Er man i tvivl om hvordan sedlen udfyldes, kan man spørge en af de erfarne Spilopmager deltagere. Det er dog meget vigtigt at man skriver sit eget navn, tidspunkt (hvornår er man kommet og hvornår er man gået) samt FDF Overlund (foreningen der modtager pengene), så det bliver registreret det rigtige sted.
HUSK DET, ELLERS ER DET I PRINCIPPET SPILDT ARBEJDE!!

Her er en mere udførlig beskrivelse af opgaven og de forventninger der er til at løse denne opgave - se dette "Vejledning til forældre fra FDF Overlund" link.

På forhånd tak for hjælpen.

Indsamling:

FDF Overlund har ansvaret for at indsamle effekter fra et bestemt område i Viborg (omkring Gl. Aalborg vej) samt bemande skoboden. Her skal man opstille de bedste sko, tasker, bælter ind i boden til salg i Spildopmagerhallen om tirsdag.

Kredsen skal stille med en lastbil, chauffør (forældre), indsamlere (forældre samt væbnere, seniorvæbnere eller seniorer), en leder har ansvaret for kredsens indsamling (specielt overfor FDF'erne) og blive der som den sidste (eller får lavet en aftale)

Her er bemandingsplanen for 2. halvår af 2022 ved at klikke HER

Der er links til bemandingsplaner for såvel indsamlingerne, som salgsaftenerne ud i menuen til venstre.

På forhånd tak for hjælpen.

PS:
Husker du også selv at sætte genbrugseffekter, møbler, elektronik, tøj, sko, aviser, pap mv. frem den 1. lørdag i hver måned inden kl. 10? (ikke juli og august) - ellers kan du også aflevere direkte ved Spildopmagerhallen, Klokkestøbervej 2, Viborg, hver lørdag kl. 10-12 samt søndag kl. 16-18.

Hvis der er spørgsmål vedrørende Spildopmagerindsamlingen, er du velkommen til at kontakte bestyrelsens Spildopmager ansvarlig.